II Ogólnopolski Konkurs Barmański w Stylu "Flair"
Polish Prestige Hotels & Resorts


Zobaczcie Państwo

Konkurs Barmański
"Styl Klasyczny"

Konkurs Barmański
"Styl Flair"

Konkurs kulinarny
Profesjonalista Roku

Konkurs odbył się w dniu 19 czerwca 2004 roku w Bochni w hotelu "Millenium"

zorganizowany przez Polish Prestige Hotels & Resorts oraz Komisję Gastronomiczną PZH.

Celem konkursu było doskonalenie technik flair i wykazanie się pomysłowością, inicjatywą i poszerzaniem poziomu wiedzy ogólnej z zakresu free style oraz stworzenie właściwych warunków dla wymiany poglądów i opinii w celu propagowania nowych kierunków w zawodzie barmana.

W konkursie uczestniczyli barmani i jedna barmanka aktualnie zatrudnieni na stanowisku barmana lub przygotowani do tej formy konkursu. Konkurs poprowadzili Krzysztof Dubrow i Paweł Pochwała, który zaprezentował na koniec brak umiejętności barmańskich, ale w atrakcyjnej formie rozrywkowej.



Uczestnicy konkursu opracowali własne programy występu publicznego podczas, którego sporządzili napój mieszany według własnej receptury, nigdzie wcześniej nie publikowany i nie prezentowany. Występowali w dowolnych strojach.

Podczas konkursu każdy uczestnik miał za zadanie wykonać zgłoszony przez siebie napój mieszany z zastosowaniem dowolnego stylu wykonania. Po zgłoszeniu do konkursu receptur, nie były zmieniane ich składniki, nazwy napojów, jak i same napoje. Receptura napoju alkoholowego musiała zawierać minimum 20 ml Bacardi Carta Blanca. Każdy z zawodników miała 5 minut aby wykonać drinka w trzech porcjach.

Pracę uczestników pokazu barmańskiego i prezentowane przez nich napoje mieszane oceniali jurorzy profesjonaliści, którzy pracowali w dwóch zespołach:

Jury technicznie stanowiło dwóch sędziów, którzy oceniali uczestników konkursu biorąc pod uwagę takie kryteria jak: zręczność i umiejętności, styl, prezentacja oraz widowiskowość i umiejętne posługiwanie się produktami.

Jury degustacyjne pracujące w grupach 2-osobowych oceniało napoje mieszane w ilości nie większej niż 5 napojów jednorazowo. Jurorzy zmieniali się decyzją przewodniczącego komisji sędziowskiej. Jury tego zespołu oceniało wyróżniki organoleptyczne, wykonując swą pracę w warunkach niejawnych - przy oddzielnych stolikach. Stanowiska sędziów degustacyjnych były samodzielne i oddzielone od siebie. Poszczególni jurorzy oceniali przygotowane przez zawodników napoje mieszane, zapisując oceny w karcie sędziego degustacyjnego.

Prezydium konkursu stanowili Agnieszka Buczkowska i Edwin Rzeszutek

Publiczność bardzo gorąco dopingowała wszystkich startujących, a po zakończeniu odtańczyła z uczestnikami taniec radości.

W konkursie zawodnik mógł uzyskać:
  • w ocenie techniczno-wizualnej maksymalną w ilość 245 punktów
  • w ocenie degustacyjnej maksymalną ilość 58 punktów od dwóch jurorów
Komitet Organizacyjny zapewniał wszystkim uczestnikom konkursu:
  • miejsce, posiadające wymagane warunki do przeprowadzenia konkursu
  • sprzęt audio do odtworzenia oprawy muzycznej na czas występu
  • odpowiedni nalewak do przeprowadzenia testu free pouring'u (wolnego nalewania)
  • stosowny sprzęt barowy
  • standardowe szkło barowe
  • dodatki komplementarne

Wyniki Mistrzostw:

I miejsce

- 261 pkt.

Marcin Osypiński
reprezentujący Onyx Club za long drinka o nazwie Owieczka Jenny

II miejsce

- 259 pkt.

Leszek Machoń
z Restauracji Głogowska za long drinka o nazwie Bacardi Orange

III miejsce

- 258 pkt.

Marta Makowiecka
reprezentująca Onyx Club za long drinka Limonetka




IV miejsce - 253 pkt. - Broda Cezary
V miejsce - 236 pkt. - Zalewski Marcin
VI miejsce - 223 pkt. - Wolski Artur
VII miejsce - 216 pkt. - Kośnik Michał
VIII miejsce - 205 pkt. - Budnicki Michał
IX miejsce - 204 pkt. - Kowalski Krzysztof
X miejsce - 167 pkt. - Olszewski Piotr
XI miejsce - 161 pkt. - Fajfrowski Michał
XII miejsce - 110 pkt. - Hołoga Adam
XIII miejsce - 94 pkt. - Grabowski Marek
XIV miejsce - 50 pkt. - Piechowiak Adam
XV miejsce - 30 pkt. - Popko Sebastian


Sponsorzy Główni Konkursów: Nestlé FoodServices, Sadrob, Bacardi Martini, Red Bull

Sponsorzy Konkursów: Bonduelle, Budrex, Combi Co, Ecolab, Elkopol, Frytki Stőver, Gastromedia, Janex, Kuger - Syropy Monin, Marie Brizzard – Likiery, Oerlemans, Pepsi Cola, Perrier, Vittel, Piekarnia InterEuropol, Pro Glass, Rational, Horeca Cafe Service,Schöller, Skoda Auto Płock, Stalgast, Suempol, Tonico & Tonico, Vita Mix, Volkswagen Łódź, Żywiec, A2m, Impel.


Gastromedia - firma, która specjalizuje się w kompleksowym wyposażaniu obiektów gastronomicznych
www.gastromedia.pl

Horeca cafe Service - oferuje na rynek gastronomiczny ekspresy i włoską kawę Universal i Lavazza
www.cafehoreca.pl

Inter Europol - pierwsza piekarnia szwajcarska na polskim rynku oferująca pieczywo tradycyjne, szwajcarskie, francuskie oraz duńskie
www.intereuropol.pl

Janex - dystrybutor wyrobów mięsnych i wędliniarskich dla hoteli, firm cateringowych, restauracji i stołówek firmowych
www.janex.waw.pl

Kuger - od 1996 roku wyłączny importer syropów i mixów bezalkoholowych francuskiej firmy GEORGES MONIN S.A.
www.kuger.pl

Nestlé FoodServices - jest jednym z liderów na rynku kawy i produktów spożywczych przeznaczonych do zbiorowego żywienia i gastronomii
www.nestle.pl

Płockie Zakłady Drobiarskie SADROB S.A. – od 55 lat oferują najwyższą w Polsce jakość mięsa drobiowego – strategia wysokiej jakości jest realizowana przy użyciu najnowszych technologii
www.sadrob.com.pl

"Schöller – Twoim partnerem w gastronomii” – to motto jednego z największych producentów lodów w Europie
www.scholler.pl

Stalgast - firma obejmująca swoją działalnością kompleksowe wyposażenie gastronomii
www.stalgast.pl

Hotel Millenium
www.hotelmillenium.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.