LOKALIZACJA
OBIEKTY
WOJEWODZTWA
II Ogólnopolski Konkurs Barmański w Stylu "Flair"
Polish Prestige Hotels & Resorts
| ||||||||||||||||||||||||||
Konkurs odbył się w dniu 19 czerwca 2004 roku w Bochni w hotelu "Millenium"
zorganizowany przez Polish Prestige Hotels & Resorts oraz Komisję Gastronomiczną PZH.
Celem konkursu było doskonalenie technik flair i wykazanie się pomysłowością, inicjatywą i poszerzaniem poziomu wiedzy ogólnej z zakresu free style oraz stworzenie właściwych warunków dla wymiany poglądów i opinii w celu propagowania nowych kierunków w zawodzie barmana.
W konkursie uczestniczyli barmani i jedna barmanka aktualnie zatrudnieni na stanowisku barmana lub przygotowani do tej formy konkursu. Konkurs poprowadzili Krzysztof Dubrow i Paweł Pochwała, który zaprezentował na koniec brak umiejętności barmańskich, ale w atrakcyjnej formie rozrywkowej.
Uczestnicy konkursu opracowali własne programy występu publicznego podczas, którego sporządzili napój mieszany według własnej receptury, nigdzie wcześniej nie publikowany i nie prezentowany. Występowali w dowolnych strojach.
Podczas konkursu każdy uczestnik miał za zadanie wykonać zgłoszony przez siebie napój mieszany z zastosowaniem dowolnego stylu wykonania. Po zgłoszeniu do konkursu receptur, nie były zmieniane ich składniki, nazwy napojów, jak i same napoje. Receptura napoju alkoholowego musiała zawierać minimum 20 ml Bacardi Carta Blanca. Każdy z zawodników miała 5 minut aby wykonać drinka w trzech porcjach.
Pracę uczestników pokazu barmańskiego i prezentowane przez nich napoje mieszane oceniali jurorzy profesjonaliści, którzy pracowali w dwóch zespołach:
Jury technicznie stanowiło dwóch sędziów, którzy oceniali uczestników konkursu biorąc pod uwagę takie kryteria jak: zręczność i umiejętności, styl, prezentacja oraz widowiskowość i umiejętne posługiwanie się produktami.
Jury degustacyjne pracujące w grupach 2-osobowych oceniało napoje mieszane w ilości nie większej niż 5 napojów jednorazowo. Jurorzy zmieniali się decyzją przewodniczącego komisji sędziowskiej. Jury tego zespołu oceniało wyróżniki organoleptyczne, wykonując swą pracę w warunkach niejawnych - przy oddzielnych stolikach. Stanowiska sędziów degustacyjnych były samodzielne i oddzielone od siebie. Poszczególni jurorzy oceniali przygotowane przez zawodników napoje mieszane, zapisując oceny w karcie sędziego degustacyjnego.
Prezydium konkursu stanowili Agnieszka Buczkowska i Edwin Rzeszutek
Publiczność bardzo gorąco dopingowała wszystkich startujących, a po zakończeniu odtańczyła z uczestnikami taniec radości.
W konkursie zawodnik mógł uzyskać:
- w ocenie techniczno-wizualnej maksymalną w ilość 245 punktów
- w ocenie degustacyjnej maksymalną ilość 58 punktów od dwóch jurorów
- miejsce, posiadające wymagane warunki do przeprowadzenia konkursu
- sprzęt audio do odtworzenia oprawy muzycznej na czas występu
- odpowiedni nalewak do przeprowadzenia testu free pouring'u (wolnego nalewania)
- stosowny sprzęt barowy
- standardowe szkło barowe
- dodatki komplementarne
Wyniki Mistrzostw:
I miejsce | - 261 pkt. |
Marcin Osypiński
reprezentujący Onyx Club za long drinka o nazwie Owieczka Jenny
II miejsce | - 259 pkt. |
Leszek Machoń
z Restauracji Głogowska za long drinka o nazwie Bacardi Orange
III miejsce | - 258 pkt. |
Marta Makowiecka
reprezentująca Onyx Club za long drinka Limonetka
IV miejsce | - 253 pkt. | - Broda Cezary |
V miejsce | - 236 pkt. | - Zalewski Marcin |
VI miejsce | - 223 pkt. | - Wolski Artur |
VII miejsce | - 216 pkt. | - Kośnik Michał |
VIII miejsce | - 205 pkt. | - Budnicki Michał |
IX miejsce | - 204 pkt. | - Kowalski Krzysztof |
X miejsce | - 167 pkt. | - Olszewski Piotr |
XI miejsce | - 161 pkt. | - Fajfrowski Michał |
XII miejsce | - 110 pkt. | - Hołoga Adam |
XIII miejsce | - 94 pkt. | - Grabowski Marek |
XIV miejsce | - 50 pkt. | - Piechowiak Adam |
XV miejsce | - 30 pkt. | - Popko Sebastian |
Sponsorzy Główni Konkursów: Nestlé FoodServices, Sadrob, Bacardi Martini, Red Bull
Sponsorzy Konkursów: Bonduelle, Budrex, Combi Co, Ecolab, Elkopol, Frytki Stőver, Gastromedia, Janex, Kuger - Syropy Monin, Marie Brizzard – Likiery, Oerlemans, Pepsi Cola, Perrier, Vittel, Piekarnia InterEuropol, Pro Glass, Rational, Horeca Cafe Service,Schöller, Skoda Auto Płock, Stalgast, Suempol, Tonico & Tonico, Vita Mix, Volkswagen Łódź, Żywiec, A2m, Impel.
Gastromedia - firma, która specjalizuje się w kompleksowym wyposażaniu obiektów gastronomicznych
www.gastromedia.pl
Horeca cafe Service - oferuje na rynek gastronomiczny ekspresy i włoską kawę Universal i Lavazza
www.cafehoreca.pl
Inter Europol - pierwsza piekarnia szwajcarska na polskim rynku oferująca pieczywo tradycyjne, szwajcarskie, francuskie oraz duńskie
www.intereuropol.pl
Janex - dystrybutor wyrobów mięsnych i wędliniarskich dla hoteli, firm cateringowych, restauracji i stołówek firmowych
www.janex.waw.pl
Kuger - od 1996 roku wyłączny importer syropów i mixów bezalkoholowych francuskiej firmy GEORGES MONIN S.A.
www.kuger.pl
Nestlé FoodServices - jest jednym z liderów na rynku kawy i produktów spożywczych przeznaczonych do zbiorowego żywienia i gastronomii
www.nestle.pl
Płockie Zakłady Drobiarskie SADROB S.A. – od 55 lat oferują najwyższą w Polsce jakość mięsa drobiowego – strategia wysokiej jakości jest realizowana przy użyciu najnowszych technologii
www.sadrob.com.pl
"Schöller – Twoim partnerem w gastronomii” – to motto jednego z największych producentów lodów w Europie
www.scholler.pl
Stalgast - firma obejmująca swoją działalnością kompleksowe wyposażenie gastronomii
www.stalgast.pl
Hotel Millenium
www.hotelmillenium.pl